Interview Met Wim van der Luijt.
Vragen voor Wim
Wanneer lid geworden
Ik ben lid geworden in het voorjaar van 2005 . Ik ging toen met (vroeg ) pensioen en vond het leuk om lid te worden van
een oldtimer motorclub . Coby en ik reden al sinds de begin jaren 80 motor .
Hoe is dat ontstaan? Woonachtig in Papendrecht en club in Nieuwerkerk
Ik kende Guus Hamer via Jaap van der Hoek , een collega op het werk. Ik had een paar oude Japanse motoren en reed
voordat ik lid werd van de PMC ook wel eens een Furiaderit mee met MCO uit Oudenhoorn. Soms op een oude motor van
Guus.
Ook heb ik een keer voordat ik lid werd met een cameraman achterop de motor meegereden met de Hollandsche IJssel rit
bij Schotte vandaan. Zo is het begonnen .
Voorzitter geworden op 01-09-2007 (daarvoor al in het bestuur?) en 16 jaar en 7 maanden voorzitter geweest .
Voor die tijd niet in het bestuur gezeten . Ik werd gevraagd door Joop van der Dussen of ik voorzitter wilde worden . Mijn
voorganger Rinus de Boom was ook al iets van 15 jaar voorzitter en men zocht verandering en nieuw bloed.
Wat heb je veranderd t.o.v. voor 2007?
Een klacht destijds was we zien de voorzitter zo weinig . Daar heb ik verandering in gebracht door zo vaak als mogelijk bij
praatavonden en ritten aanwezig te zijn . Ook ging ik zelf ritten uitzetten en anderen stimuleren dit ook te doen . We
hebben PMC website op het internet en een Facebook groep. Verder is de communicatie met de leden geïntensiveerd
door regelmatig berichtjes en wetenswaardigheden via email .Van belang is een goede up to date database bij te houden
zodat niemand buiten de boot valt . Ledenzonder email kregen brieven met info over ritten en evenementen . In de
evenementen commissie Claudia Vlugman gevraagd voor de vrouwelijke touch.
Wat had je nog graag zien veranderen?
Alle clubleden waren en zijn me dierbaar en ze spelen allemaal hun rol in het geheel.
Toch zou ik wat meer actie bij de leden willen zien, maak eens een fotootje, schrijf een ritverslagje of zet eens een ritje uit
. Ook zonder ervaring lukt dat wel.
Het zijn al jaren dezelfde mensen waar het qua ritten om draait. Hulde hiervoor!
Leukste herinnering
Waren toch wel de optredens van de club leden onder de bezielende leiding van Guus Hamer .
Guus als Poseidon en een visnet met echte vis , stonk een uur in de wind ,het Dixieland orkest , Smeerlappen koor , trio
Madiaat , Jazz orkest etc. etc.
Verplaatsing van het clubhuis (Van Nieuwerkerk naar Zevenhuizen)
In eerste instantie uit het mega gezellige en unieke clubhuis bij Schotte sloopwerken (door verkoop van het bedrijf) . Alles
hadden we daar inclusief bar ,compleet ingerichte keuken en Jan en Mieke de Wit die er een eer instelden alles tip top
voor elkaar te hebben . We gingen na het nodige zoekwerk naar het gebouw van de duivenclub in Nieuwerkerk . Minder
gezellig ,die moesten we dan zelf maar meer maken .Veel meer werk ook om een feest te organiseren. Fijne mensen
achter de bar, gesubsidieerde prijsjes voor de versnaperingen. Na een jaar of zeven , weet het niet precies meer, hield de
duivenclub op te bestaan . Ze waren onder het minimum aantal leden gedoken dat de duivenbond hanteert.
Weer opzoek naar een locatie die overeenkwam met onze wensen , niet te duur was en met mogelijkheden tot een feestje
bouwen etc. Uiteindelijk gevonden in Zevenhuizen via de duivenclub mensen in Nieuwerkerk. Hebben we in het bestuur
flink over zitten dubben of dit wel goed zou vallen bij de leden . Uiteindelijk prima verlopen .
Welke motoren heb je allemaal gereden en wat was de oudste?
Ik ben begonnen met een Suzuki GT 380 , daarna een drietal Suzuki GT 750 “waterbuffels” en nog eentje voor de
onderdelen. Fijne motoren , ik ken ze van binnen en van buiten . Daarna kwam er een Yamaha FJ 1200 voor het serieuze
toerwerk in binnen en buitenland . Vele motor vakanties gereden met deze motor . Coby reed zelf ook op de motor mee,
inmiddels een Yamahadiversion 600 .
Inmiddels rijd ik al 26 jaar op een BMW R1100RS en ben ik redelijk boxer fanaat.
Daarnaast heb ik een BMW R75/5 uit 1973 en een Triumph Tiger 100 bouwjaar 1954.
Ik doe al het sleutel werk zelf.
De laatste tweewieler van Coby na een Virago 1100 was een NSU motorscooter , een 175 cc Prima 5 uit 1960 met elektro
start . Die is zo’n 5 jaar geleden naar een volgende liefhebber gegaan.
Je heb nu meer vrije tijd dus hoe vul je dat nu in?
We hebben een seizoen plek op camping de Krakeling in Zeist daar zijn we vaak . We maken dan ook motor ritten in de
omgeving. Tegenwoordig gaat Coby mee achterop ,maar ik hoor ook geluiden dat ze wel weer eens zelf wil rijden .
Ben daarnaast voorzitter van de VvE intern bestuur van het appartementen gebouw waarin we wonen .
Heb je nog een advies voor het bestuur?
Vul het in zoals jij/jullie denken dat het goed is